Новинарска и ПР агенция - Новините от днес

„Билла България“ е с нов оперативен директор

Бившият шеф на „Кауфланд България“ Валтер Волф от днес е главен оперативен директор на „Билла България“ – дъщерно дружество на австрийската „Реве Интернацинола“, съобщиха от компанията.

Валтер Волф напусна ръководния пост в конкурентната компания през лятото на 2022 г., като тогава не беше обявено къде отива. Той заема мястото на оперативен директор на българското дружество на „Билла“, след като в началото на октомври 2022 г. от поста беше освободен Николай Петров.

Назначението му става в момента, в който веригите са подложени на масирани проверки от страна на държавата заради ръста в цените и обвинения в нарушаване на добрите търговски практики.

Другите двама членове в директорския борд на „Билла България“ са Ваня Динева -Странджева, която е финансов директор, и литвиецът Вигинтас Шапокас, който е изпълнителен директор.

Новият оперативен директор Валтер Волф има 15-годишен опит в сферата на търговията с бързооборотни стоки. Той е заемал редица управленски позиции на различни пазари, както в България, така и в Европа.

След завършване на висшето си образование, започва професионалния си път в групата „Шварц“ (Schwarz), като е бил на ръководни позиции в международните и структури в Германия, Швейцария, Франция и България. Валтер Волф владее 5 езика – немски, английски, български, руски и френски.

Още през 2009 г. кариерният му път му го води в България, където в продължение на няколко години работи за налагането на европейските практики за развитие на търговията с бързообортони стоки. През 2013 г. се завръща в Германия, след кратка роля в ритейл сектора в Швейцария.

В периода от 2017 г. до 2018 г. Валтер Волф работи за верига във Франция, след което се завръща в България, като част от управленския екип на „Кауфланд“ (Kaufland). В края на 2021 г. Валтер Волф е назначен за главен изпълнителен директор на „Кауфланд България“, който пост напусна през юни 2022 г.

„Билла България“ е първата международна верига супермаркети, която стъпи на българския пазар през 2000 г. с откриването на първия си магазин в София. Тя е представена в 46 града в страната с общо 148 търговски обекта, което я прави веригата с най-голям брой магазини в България.

„Билла България“ заема четвърта позиция в класацията на Капитал 100 по финансови показатели за 2021 г. с оборот от над 838 милиона лева. От 2018 г. компанията непрекъснато трупа загуби, които растат с всяка изминала година, за да достигнат през 2021 г. до над 26.3 млн. лв., показват финансовите отчети на дружеството. В „Билла България“ работят около 4800 души.

„Билла България“ е част от австрийската група „Реве Интернационал“ (REWE International), която управлява търговските марки BILLA, MERKUR, PENNY, BIPA и ADEG. Чрез марката BILLA компанията е представена в България, Чехия и Словакия; чрез дискаунтъра PENNY – в Чехия, Унгария, Италия и Румъния; чрез IKI – в Литва, и чрез веригата дрогерии BIPA – в Хърватия, е посочено в съобщението.

Оставете отговор

Вашият електронен адрес няма да бъде публикуван.

Този уебсайт използва бисквитки за да подобри вашето пребиваване на него. Приемам Научете повече