Днес в комисията по отбрана, „некоалицията“, подготвя поредното национално предателство за милиарди лева.
Днес в Комисията по отбрана в Народното събрание ще се обсъжда и гласува новия Проект за инвестиционен разход „Придобиване на основна бойна техника за изграждане на батальонни бойни групи от състава на механизирана бригада“, с което управляващата некоалиция подготвя поредното национално предателство за милиарди лева. Неслучайно преди дни кабинетът отмени инвестиционното намерение за закупуване на бронирана техника за нуждите на Сухопътните ни войски от 2018 г., за да приеме нов текст, в който занижава двойно техническите изисквания и увеличава почти двойно финансовите. Така на практика ще се гласува за остаряла технологично модификация, неотговаряща на нужните изисквания на пехотата според съвременните й задачи и отговорности, и то на двойна цена. В същото време един от евентуалните кандидати за изпълнение на проекта – International Armored Group (IAG) в началото на 2023 г. стартира в Бургас строежа на най-голямата си производствена база за бронирани автомобили в света по стандартите на НАТО. Компанията е основана през 1993 г. в Канада от д-р Антон Стефов – завършил „Машинно инженерство“ и защитил дисертация във ВМЕИ, след което след 1989 г. емигрирал от България. С цената на много усилия и прилагането на най-съвременни иновативни подходи той превръща IAG в един от най-технологично напредналите производители на надеждно защитени бронирани автомобили в света. В компанията му работят над 1000 служители на 4 континента – към днешна дата заводи на IAG има в САЩ, Канада, Обединените арабски емирства и Турция. В момента първия завод на IAG в България – в Бургас, предстои старт на строителството на втория завод на IAG в Сrмитли. IAG работи освен в България, чрез т.нар. джойнт венчъри – чрез партньорски компании и във Великобритания, Италия, Ирак и Пакистан. С производствения си капацитет International Armored Group е сред големите международни доставчици на бронирани автомобили, включително на организации на държавно ниво като НАТО и ООН и е една от водещите частни компания в света, която притежава възможно най-високите международни стандарти, с които се сертифицират този тип бойни машини. Какви са предимствата за българската държава, ако предпочете изпълнението на проекта за инвестиционен разход да се реализира на собствена територия със собствени производители? Производството на бойните машини на българска територия ще подпомогне по най-бързия, най-икономичния и най-ефективния начин преодоляването на дефицита от способности на батальонните бойни групи, предвид сегашното им окомплектоване с физически и технологично остаряла техника и ще осигури на възможно най-съвременно технологично ниво постигането на оперативна съвместимост със страните, членки на НАТО и ЕС. Производството на бойните машини на българска територия ще бъде със значително по-ниска себестойност – около 30% по-малко, отколкото ако се реализира в чужбина; ще се извършва в доста по-кратки срокове и ще осигурява значително по-ефективна експлоатация на техниката предвид гарантирането на затворения кръг на едно място – от производство, поддръжка, ремонт и до подготовка и развитие на кадри. Ремонтните дейности и поддръжката на място и веднага значително ще повишат бойните способности на експлоатиращите ги формирования. Стартирането на проекта ще активира развитието на местната икономика, ще гарантира заетостта на населението в един доста кризисен период за бизнеса, ще развие научно-изследователската и инженерно-конструкторската дейност и ще даде възможност страната ни да си възвърне водещите някога позиции в световните военна наука и промишленост. Какви са предимствата на бронирания автомобил РИЛА 8х8? Машините са от най-ново поколение, с изключителни технически и тактически характеристики, които могат да се надграждат. Силно защитеният модулен корпус на автомобила представлява многофункционална платформа, в която могат да се интегрират различни видове оборудване за нуждите на армията. РИЛА 8×8 разполага с отлични балистични защити по стандартите на НАТО – STANAG 4569 ниво 4 на бронята. Всички конфигурации на РИЛА 8×8 са с независимо окачване, което им дава възможност за бързо и плавно придвижване по неравни терени. Задвижват се от турбо дизелов двигател, с нисък разход на гориво, като достигат максимална скорост от 100 км/ч и имат запас от ход не по малко от 700 км. Брутното тегло на РИЛА 8×8 Б, демонстрирано на изложението Хемус, е 26 тона, а на РИЛА 8×8 А е 27 тона. Машините преодоляват наклон при изкачване 60% и страничен наклон 30%. Конструирани са с автоматична трансмисия и двустепенна раздатъчна кутия. И двете модификации работят с 24V електрическа система със 180 Ah батерия и 28V 90 Ah алтернатор. В тях има вграден интегриран дисплей за управление на електрониката, а в случай на пожар са подсигурени с автоматично гасене. РИЛА 8×8 побира до единадесет души екипаж, като машините са проектирани така, че да осигурят удобно и безопасно пътуване. Преносими са с железопътен, морски и въздушен транспорт.