Новинарска и ПР агенция - Новините от днес

Красимир Вълчев: Тестовете в училищата трябва да отпаднат и всички ученици да се върнат безусловно в класните стаи

Тестовете в училищата трябва да отпаднат и всички ученици да се върнат безусловно в класните стаи. Има поне три причини за това:

1. Съмнения, че всичко се прави заради комисионни. Доскорошният заместник-министър Димитър Петров беше красноречив: “С тестовете се занимава министърът лично и неговият началник-кабинет Лидия Чорбанова. В нейния кабинет се викаше комисията, диктуваше се какво да се пише, после се изготвяха класации. Попитайте нея защо са толкова скъпи.” По-късно стана ясно, че от процедурата са отстранени фирми, предлагащи значително по-ниски цени. Министър Денков потвърди съмненията: “Когато обсъждаха тестовете, имаше наш представител, но когато започнаха да се обсъждат конкретни фирми, той беше помолен да не присъства.” Ако закупуването на тестове продължи, остават съмненията, че това се прави заради корупционни интереси.

2. Незаконосъбразност и противоконституционност. Всяка образователна система съдържа принцип на задължителност. У нас този принцип е в чл. 53 от Конституцията и казва, че образованието на децата е задължително до 16-годишна възраст. Родителите не могат да решават дали детето им да учи, те са задължени да осигурят обучението на децата си, а държавата и общините са длъжни да осигурят условия. Задължението за родителите, държавата и общините гарантира правото на образование на детето. Както не е позволено на родителите да бият и да осакатяват физически децата си, така и не им е позволено и да ги лишават от образование и да ги осакатяват от житейски възможности и право на пълноценен и щастлив живот. В момента близо 40 % от децата са оставени като “слушатели”, т.е. нито учат присъствено, нито получават ефективна форма на компенсаторно електронно обучение. МОН няма законово основание да дели паралелките и да отменя принципа на задължителност. Няма и морално право да го прави. В България над 20 на сто от децата са от семейства с дефицит на отговорност на родителите към образованието им. Възможността родителите на тези деца да решават дали да ходят на училище е пагубно за тях и заличава усилията, които се положиха по Механизма за обхващане и задържане на децата и учениците.

3. Неефективно разходване на бюджетни средства и безсмислен труд. Нищожният процент положителни проби – под 0.05, показва, че или децата не са основни преносители, или закупените тестове са некачествени и неточни. И в двата случая е неоправдано да се харчат милиони при толкова нисък процент. Със средствата за тестове, които ще се изхарчат до Коледа, можеха да се модернизират над 300 спортни площадки или над 500 класни стаи в училищата. Отделно хамалогията – загубено учебно време, ангажиране на десетки хиляди учители, родители и служители, стоварени тежки кашони, съхраняване на невалидни тестове. При нищожния брой положителни проби е по-логично да се правят тестове само при симптоми. П.С. Днес Парламентът реши, че в него може да се влиза и работи без зелен сертификат и изискване за тест. Толкова ли по-низша ценност са ни образованието и децата?!

Красимир Вълчев – Фейсбук

5 Коментара
  1. MonteGeP казва
  2. marizonilogert казва

    Wow! This blog looks just like my old one! It’s on a completely different subject but it has pretty much the same layout and design. Superb choice of colors!

  3. пана от скандинавски мъх казва

    Pretty nice post. I just stumbled upon your weblog and wished to say that I have truly enjoyed browsing your blog posts. After all I will be subscribing to your feed and I hope you write again very soon!

  4. картини от скандинавски мъх цена казва

    F*ckin¦ tremendous things here. I¦m very glad to see your article. Thanks a lot and i am looking ahead to contact you. Will you kindly drop me a e-mail?

  5. zmozero teriloren казва

    Good site! I really love how it is easy on my eyes and the data are well written. I am wondering how I might be notified when a new post has been made. I’ve subscribed to your RSS which must do the trick! Have a great day!

Оставете отговор

Вашият електронен адрес няма да бъде публикуван.

Този уебсайт използва бисквитки за да подобри вашето пребиваване на него. Приемам Научете повече